Nem kell a nem kívánt szilikon, petrolkémiai olaj, parabén. A Slow Cosmétique arra invitál, hogy használj tiszta recepttel és valósághű marketinggel rendelkező termékeket, kizárólag jó minőségű, a bőr számára értékes összetevőkkel.
A négy fő kritériuma a következő:
-
"Intelligens” azaz a kozmetikumnak meg kell felelnie a bőr valódi igényeinek. A bőr tisztítása, hidratálása és védelme alapvető igény. Ennek érdekében a kozmetikumokhoz a természetben rendelkezésre álló összetevőket kell használni, melyek pozitív hatást gyakorolnak a bőrre.
-
"Fenntartható” azaz a kozmetikumok nem támaszthatnak új igényeket a bőr számára. Az egészséges bőr fenntartásához szükséges termékek és rituálék mennyiségi korlátozása kulcsfontosságú a marketing trükkök elkerülése érdekében. A kozmetikumokról nem tehetnek olyan ígéreteket, amelyeket lehetetlen megtartani. Nem szabad az eladás érdekében aggodalmat, félelmet okozni. A kozmetikumok nem ösztönözhetnek arra, hogy még több terméket vagy szolgáltatást fogyasszunk.
-
"Környezetbarát” kozmetikumok melyek a környezet tiszteletben tartásával készülnek. A legkevésbé feldolgozott természetes összetevőkből. A formulák kialakításánál a bio összetevőket kell előnyben részesíteni. Kerülünk minden szintetikus, petrolkémiai, összetevőt vagy olyan anyagokat amelyek állatokkal való visszaélésekből származnak és minden olyan összetevőt ami környezetszennyező.
-
"Etikus” kozmetikumok melyeket az emberiség tiszteletben tartásával kell fejleszteni, értékesíteni és felhasználni. Kerülni kell az emberre potenciálisan káros összetevőket. Ösztönözzük az emberiséget, hogy közvetlen kapcsolatba kerüljön a természettel és nem törekszünk annak szintetikus újrateremtésére. Elkerülünk minden olyan kommunikációt ami a partnerek megtévesztésére irányul. Tisztességes és ésszerű árak kialakítása a cél, ami hűen tükrözi a készítmény vagy szolgáltatás valódi minőségét.
Ne tévesszenek meg a hangzatos szlogenek, csak az INCI listát átolvasva kapsz hiteles információt a termékről!
Nem felelhetnek meg a kritériumoknak:
Mindazok, akik növényi kivonatokat mutatnak be a reklámjukban, de a megszokott összetevők találhatók a formuláikban. Ezeket „greenwashing” nak, azaz zöldre mosásnak hívjuk: kőolajból, műanyagból és szintetikus anyagokból készült termékeket megtévesztően öko-friendly vagy természetes termékként mutatják.
Azok a márkák, amelyek növényi vagy bio összetevőket mutatnak be, de amelyek összetevő listája nem legalább 98% -ban természetes (azaz kizárólag természetes alapanyagokból készül).
Azok akik folyton új termékkel állnak piacra, hogy minél többet értékesítsenek és nem az a céljuk, hogy egy piaci igényt kielégítsenek.
Azok a márkák, még ha az organikusak is, melyek folyton az új termékekről győzködnek, hogy szükséged van rá mert az még jobb.
A Slow Cosmétique Award megbízhatóan garantálja a tiszta kozmetikum formulát és az igaz marketinget.
A ZAO sminkmárka és az oOlution kozmetikum márka is rendelkezik Slow Cosmetique minősítéssel. A ZAO bio sminkek és az oOlution bio kozmetikumok nem csak "tiszták" hanem etikusak, intelligensek és fenntarthatóak is.