A webshop-ban sütiket (cookie-kat) használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Vásárlóinknak. További információért kattintson az Adatvédelmi nyilatkozat menüpontunkra. A Blueberry-Webshop a Facebook remarketing rendszerét is használja, melynek alapja, hogy a Webshop oldalaira érkező látogatókat, vásárlókat később a Facebook oldalain személyre szabott hirdetésekkel kereshessük fel.

Ami Vegán az Cruelty Free?

 

Tapasztalatom szerint ma az az egyik legelterjedtebb tévhit, hogy a vegán termékeket automatikusan natúr, organikus vagy cruelty-free (kegyetlenségmentes) termékeknek tulajdonítják. A téma tisztázására Lantos Brigitta crueltyfree.hu segítségét kértem, aki alábbi cikkében összefoglalta számunkra a lényeget.

 

"Vegán kozmetikum:

 

Nem tartalmaz semmilyen állati eredetű összetevőt és állatok által előállított nyersanyagot, mint például a méz, tej, lanolin, méhviasz és még sok más összetevő, amit szépségtermékekben találhatsz.

 

Cruelty-free kozmetikum:

 

A termék összetevőit nem tesztelik állatokon a gyártási folyamat semelyik szakaszában sem, illetve a készterméket is más, alternatív módszer segítségével tesztelik le, hogy maximálisan megbízható és biztonságos kozmetikumokat tudjanak forgalmazni.

 

Sokszor előfordul, hogy amikor egy bizonyos teméket nem tesztelnek állatokon (Not tested on animals), az állati eredetű összetevőket tartalmaz. Ez fordítva is igaz. Ha egy termékre az van írva, hogy nem tartalmaz állati eredetű összetevőket, tehát vegán (Certified Vegan), attól még lehetséges, hogy tesztelik állatokon.

 

Három módon hozhatjuk összefüggésbe a vegán és Cruelty-free termékeket:

 

Vegán        

Cruelty free

x

x

 

 

Az mondható 100% vegán terméknek, amely a táblázat első sorában található.

 

Az nem is kérdéses a vegánoknak, hogy ilyen termékeket támogassanak, mivel tény, hogy akkor ártunk a legkevesebbet az állatoknak, ha a terméket nem tesztelik állatokon és nem is kellett semmilyen állati eredetű összetevőt hozzáadnia készítményhez, hogy színt adjon neki, jobb állaga legyen, stb.

 

A vegán szemléletmód elterjedésével a szépségipar is felismerte a növekvő keresletet a vegán termékek iránt. Tömérdek vállalat akad már, akik egyáltalán nem használnak állati összetevőket és nem is tesztelnek állatokon. Szerencsére már egyre több nagyobb vállalat dönt úgy, hogy vegán termékekkel egészíti ki termékpalettáját.

 

Aki vegán, jól tudja, hogy nem csak a teljes növényi étrendre hat ki annak a vonalnak a filozófiája, amit képvisel, hanem az öltözködésre, sminkelésre, testápolásra is, ezért ez sokaknak fontos, hogy mindegyik termék, amit használnak, erőszakmentesen legyen előállítva.

 

Mint a bio és organikus szépségápolási termékeknél, meg kell bizonyosodnunk arról, hogy a temék biztosan 100% vegán-e (nincs tesztelés állatokon és vegán), mielőtt megvesszük.

 

Az INCI listáról (International Nomendature of Cosmetic Ingredients) le lehet olvasni az összetevőket, amelyet a termék dobozán találsz meg. Érdemes megnézni, hogy milyen összetevőket tartalmaz a készítmény, így megbizonyosodhatsz arról, hogy megtaláltad-e a megfelelő árut.

 

A minősítő logókat mindenképp ajánlott megnézni a termékek csomagolásán, ha etikusan szeretnéd eldöteni, hogy melyik terméket veszed meg. Ezek a szimbólumok olyan megbízható szervezetektől származnak, amelyek folyamatosan ellenőzik a cégeket/termékeket, amelyek CF, vagy vegán minősítéssel rendelkeznek. Ha tudod, hogy melyik szimbólum mit képvisel, elkerülheted, hogy a megtévesztett fogyasztók közé keveredj, ezzel sok bosszúságot megpórolva.

 

A logók, amik a cruelty-free és vegán csoportba tartoznak:

 

CF & Vegán Logók

 

Ha ezeket a logókat megtalálod bármelyik terméken,az azt jeleni, hogy ráleltél egy 100% vegán készítményre.

 

Fontos tudni, hogy a PETA firissítette logóját, így két szimbólummal rendelkezik. Az ábrán az első nyuszis logó a friss, ami ugyanazt a célt szolgálja, mint a régi nyuszi, ami az ábrán a második logó. Azok a cégek, akik már régóta rendelkeznek PETA tanúsítvánnyal, valószínű, hogy még a régi logóval értékesíti termékeit. Azért is érdemes ismerni mindkét nyuszis logót, mert a vállalatok a mai napig választhatják a régi szimbólunot is, ha úgy gondolják, hogy jobban beleillik a cég arculatába.

 

Felmerül sokszor a kérdés, hogy ha vegán szépségterméket szeretnénk várásolni, mire kell odafigyelni. Ha esetleg a termék nem rendelkezik logóval (lehetséges, hogy CF&Vegán a termék, csak nem tudja kifizetni a márka a minősítéssel járó díjat), az INCI lista sokat segít.

 

Összetevők, amitől egy termék már nem vegán:

 

♥- növényi eredetű is lehet

 

  • Kollagén (collagen) - állati bőrből, vagy tyúkhájból kivont fehérje ♥

  • Hialuronsav (hyaluronic acid) - kakas taréjából nyerik ki ♥

  • Lanolin - tisztított gyapjúzsír ♥

  • Szklavén (squalane) - cápa máj olajából nyerik ki ♥

  • Urea - állatok vizeletéből vonják ki (szintetikus is lehet)

  • Glicerin (glycerin) - állati zsírokból nyerik ki ♥

  • Allantoin - borjú vizeletéből nyerik ki ♥

  • Méhviaszt (beeswax) - méhek állítják elő saját váladékukból

  • Zselatint (gelatin) - fehérje, amit a bőr, az inak, csontok vízzel való forralásával nyernek ki ♥ ( “agar agar”)

  • Sztearinsavat (stearic acid) - borjú, marha és sertés zsírjából állíthatóak elő ♥

  • Keratin - ez építi fel az állatok karmát, patáját és szarvát

  • Karmazsinvörös szín - dél-amerikai rovar testéből és annak tojásaiból vonják ki

  • Pézsma - szarvasfélék hímjei termelik prosztatájukban (általában szintetikusan található meg a termékekben)

  • Kármin (E120) - nőstény pajzstetvek leölését követően állítják elő ♥

  • Selyemprotein - élve megfőzött selyemhernyók biztosítják ezt az összetevőt

  • Hódzsír (Castoreum )

  • Ámbra (Ambergris) - bálnazsír

  • Méz

  • Tojás

  • Kaviár

  • Csiganyál

 

 

TIPP: Nézd meg a Cruelty-Free Listánkat, ahogy több száz CF márkával találkozhatsz,ahol a 100% vegán márkák külön ki vannak emelve.

 

Az állatokon végzett kísérletek kegyetlenek, megbízhatatlanok és veszélyesek!”

Forrás: https://crueltyfree.hu/

 

 

Az oldal tetejére